Belina Shop

PAS terima Padah akibat mulut busuk macam bangkai!



Pakatan Rakyat sudah semakin longgar pakatan nya. Ini telah terbukti semasa parti itu menjalankan strategi kempen nya N31 Bagan Pinang. Oleh kerana kegagalan mereka menunjulkan kesepakatan nya, maka kebanyakan ceramah2 yang di adakan kurang mendapat sambutan. Kegagalan ini sedikit sebanyak telah mempengaruhi keputusan PKR itu.

Sebenarnya kesepakatan diantara PAS, PKR dan DAP tidak pernah ujud secara jujur dan ikhlas dalam Pakatan Rakyat. PAS mempunyai niat asalnya untuk mengujudkan sebuah negara Islam, sedangkan DAP menetang 100% keujudan negara Islam. PKR pula berjuang se mata2 untuk menabalkan DSAI sebagai PM, PKR juga tidak pernah menyokong PAS mengujudkan negara Islam.

Ke tiga2 parti ini sebenarnya telah mempunyai niat dan tujuan berlainan dan bertentangan diantara satu sama lain. Mereka cuma boleh bersatu dalam hal2 yang ada kepentingan diri mereka sahaja. DAP dan PKR telah menunjuk kan sikap tidak ber sungguh2 untuk membantu PAS di Bagan Pinang, ini kerana mereka fikir tidak banyak menguntungkan dan memberi faedah kepada nya.

Berlainan pula hal nya dengan Permatang Pasir, Jika kerusi DUN Permatang Pasir jatuh ketangan BN/UMNO mereka anggap satu kerugian besar bagi P Pinang negeri perintah DAP. Mereka telah ber sungguh2 bermatian membantu PAS untuk mempertahankan DUN Permatang Pasir.

Sepatutnya rakyat sudah sedar akan ketidak ikhlasan parti2 yang berada dalam Pakatan Rakyat.

0 comments:

Post a Comment