Belina Shop

NIK AZIZ KENA TIPU



Lanjutan dari perhimpunan mendesak Nik Aziz meletak jawatan didepan pintu masuk ke Kota Darulnaim oleh Jemaah Prihatin Rakyat Kelantan, jemaah-jemaah Pas mengadakan pula apa yang dipanggil Himpunan Menyokong Tok Guru di Dataran Ilmu Kota Bharu.

Sasaran 10'000 kehadiran sebenarnya tidak tercapai kerana yang hadir hanyalah sekitar 5 ribu orang sahaja. Jumlah ini amat sedikit kerana ini telah dicampur dengan mereka yang hadir setiap jumaat ke kuliah Nik Aziz di tempat yang sama.

Jika dibuat saringan...., setelah ditolak jumlah kebiasaan yang menghadiri kuliah Nik Aziz setiap jumaat, jumlah penonton tak diundang ditepi jalan dan jumlah peniaga yang menjaja aneka barangan..., umat yang dapat dikumpulkan untuk menyokong Nik Aziz hanyalah sekitar kurang lebih 3 ribu sahaja.

Namun seperti biasa, Harakah telah melaporkan bahawa kononnya puluhan ribu umat wali selipar telah hadir bagi memberikan sokongan. Begitu juga didalam blog-blog penganut ajaran Pas yang me war-warkan kehadiran yang amat ramai.

Kemana menghilangnya pentaksub-pentaksub ajaran wali selipar ini ? Sudah tak sayangkah mereka kepada Tok Guru keramat lagi berkat mereka ?? Sudah hilangkah kepercayaan mereka terhadap kemukjizatan Nik Aziz ???

Umpan yang dipertaruhkan oleh pihak penganjur dengan menampilkan jagoan jamnapari Husam Musa tidak mampu lagi menarik sokongan rakyat Kelantan khususnya pengikut tegar Pas.

Sepatutnya mereka menampilkan Syed Azidi atau Kickdefella memeriahkan majlis. Tentunya ratusan ribu rakyat akan memenuhi Dataran Ilmu bagi mengabadikan kenangan bersama "JEBAT" Pas itu.

Menarik jika melihat betapa fanatiknya jemaah Pas yang hadir dengan memakai lilitan kepala bertulis "I LOVE TOK GURU". Tak kurang juga nak termuntah apabila diberitahu Himpunan ini diadakan untuk memuji dan menyanjung Nik Aziz.

Terpancar dimata umat yang hadir cahaya ketaksuban melampau sesama manusia. Beberapa sepanduk dan banner terkandung kata-kata pujian serta "ayat lambung" kepada Nik Aziz ternyata amat memberikan kesan umpama "viagra" kepada Nik Aziz.

Nik Aziz dilihat tak putus-putus menguntumkan senyuman. Ibarat kambing boer yang ketagih mengawan sahaja lagaknya apabila tersengih-sengih sendirian.

Dimata pihak Pas, Himpunan ini telah berjaya mengalahkan provokasi oleh demonstrasi mendesak Nik Aziz meletakkan jawatan.

Namun, disebalik bau masam dan hamis jemaah Pas yang berasak-asak menyanjung idola mereka, tiada siapa yang menyedari bahawa petugas-petugas unit amal Pas sibuk merampas dan menyembunyikan beberapa banner dan sepanduk panas dari di tonjolkan.

Beberapa sepanduk mengecam Ariffahmi dan juga Nik Abduh berjaya dirampas dan juga dilindung dari lensa kamera orang ramai. Ini satu lagi bukti tiada demokrasi dan juga ketelusan didalam kepimpinan Pas.

Mustahil banner dan sepanduk yang menghentam menantu Ni Aziz dan juga Nik Abduh ini dibuat oleh orang Umno. Ini kerana dikhabarkan oleh anggota unit amal yang menjaga hal ehwal banner serta perkakas disitu bahawa banner ini diserahkan sendiri oleh AHLI DEWAN PEMUDA PAS !

Persoalannya sekarang ialah, mengapakah banner yang menempelak Nik Aziz wujud didalam perhimpunan yang bertujuan menyokong serta menyanjungnya ???

Bukankah Ariffahmi adalah merupakan menantu kesayangan Nik Aziz dan Nik Abduh pula adalah anak nya sendiri ?? Jadi mengapa banner seperti ini wujud jika tidak bukan kerana jemaah Pas mahu memprotes keputusan yang dibuat oleh Nik Aziz.

Jelas bahawa himpunan menyokong dan menyanjung Nik Aziz ini dilakukan oleh kumpulan berkepentingan didalam politik Nik Aziz demi survival politik mereka. Sedangkan ada kelompok lainnya yang berlainan pandangan didalam status Nik Aziz sebagai Menteri Besar semakin menolak kepimpinan wali selipar ini.

Ramai rakyat tidak menyedari bahawa Himpunan di Dataran Ilmu ini hanyalah satu wayang dan juga sandiwara kumpulan penyokong Nik Aziz didalam Pas.

Pernahkah kita terfikir, dimanakah pemimpin-peminpin kanan Pas yang lain? Dimana pula gerangan para ahli dewan ulamak ?? Dimana kepimpinan pemuda Pas ?? Dimana juga Presiden Pas sendiri ???

Apakah mereka-mereka ini terlampau sibuk ataupun sengaja mengelakkan diri dari dilihat bersama dengan Nik Aziz ??

Nampaknya, gelaran puak Quraisy yang ditujukan oleh Nik Aziz kepada Umno, rupa-rupanya berakar umbi didalam partinya.

Doa binasa yang ditujukan kepada pemimpin juga jemaah Umno nampaknya telah berbalik kepada batang tubuh Nik Aziz sendiri.

Inilah yang diumpamakan seperti "senjata dah makan tuan".

0 comments:

Post a Comment