Belina Shop

Anwar Thali Beirut Komunist

Mungkin inilah keadilan yg sang kelembai ingin hubungkaitkan
bila mengatakan Rashid Maidin mendapat keistimewaan bila dibiayai
untuk keMekah satu masa dahulu.

Apakah Blother Awnvar Bin Iblahim sudah bersatu raganya
dgn bekas ketua komunis malaya?

Setakat ini selain Anwar, sang kelembai juga senada mengenai pemimpin komunis malaya itu. Aku tak hairan kalau yang menulis adalah penulis seperti ini. Tetapi aku menjadi hairan dengan pandangan 2 orang yang tahu bahawa Melayu diMalaysia tidak mendukung doktrin dan ideologi komunis.

Ini bukan bemakna aku pukul rata. Aku ada ramai kawan-kawan yang baik yang boleh sembang dan melawak dari kalangan Cina Malaysia dan India Malaysia. Tetapi kenapa aku perlu mengiktiraf kepala komunis dan juga pertubuhan haram Hindraf? Kemunculan mereka menambahkan lagi keresahan majoriti rakyat!!! Maka jika majoriti resah, adakah adil dan demokratik? Mana yang lebih penting? Memastikan keamanan majoriti rakyat yang mendokong perlembagaan, mentaati undang2 negara dan menyokong perpaduan berbanding minoriti yang dengan niat dan sengaja mahu menimbulkan keresahan, kekeliruan dan kebobrokan iklim politik negara?

Jika dilihat sejarah, adakah pol pot yang sama pangkatnya dgn ketua komunis malaya itu mengakhiri hidupnya? Bukankah beliau terpaksa bersembunyi sehingga mati dalam tahanan? Dan beberapa pegawai atasan beliau telah dihukum bunuh ditanahair mereka setelah didapati bersalah ketika zaman kekejaman pol pot dulu? Sedangkan Chin Peng masih dapat menghirup udara bebas diluar. Pelantaq Hujah

0 comments:

Post a Comment